برای چهارمین دوره؛
اولویت های پژوهشی حوزه آموزش پزشكی اعلام گردید
كنكوری: اولویت های پژوهشی چهارمین فراخوان مركز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشكی (نصر) اعلام گردید.
به گزارش كنكوری به نقل از مهر، اولویت های پژوهشی چهارمین فراخوان مركز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشكی (نصر) اعلام گردید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجویان و كارشناسان می توانند تا ۱۱ تیرماه ۹۸ پروپوزال های خودرا در این زمینه ها عرضه كنند. كمیته برنامه ریزی درسی: تعیین چارچوب صلاحیت های گروه رشته مقاطع مختلف (Competency Framework) طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر صلاحیت (Competency-based Curriculum Model) توسعه الگوی بهینه تخصصی سازی علوم پزشكی تعریف نقش و تحلیل وظایف نیروهای سلامت دهان و دندان طراحی الگوی عمومی دوره های آموزش دكتری ( )PhDو پیشنهاد چارچوب اصلاحات برنامه های درسی متناظر بررسی امكان پذیری مدل كاهش طول دوره آموزش پزشكی عمومی و حذف دوره كارورزی و نمایش مدرك MBBS در ایران نیازسنجی از بازار خدمات سلامت در ارتباط با آموزش های مهارتی و حرفه ای تحلیل گرایش های اخیر در روند برگزاری برنامه های آموزش مداوم در ۵ سال اخیر طرح نیاز سنجی اولویت های آموزش مهارتی و حرفه ای در نظام سلامت ایران مطالعه تطبیقی نظام های احراز صلاحیت های حرفه ای آموزش مهارتی و حرفه ای در جهان و تدوین سند استراتژیك آن در ایران كمیته مدیریت و رهبری آموزشی: مطالعه تطبیقی الگوهای سیاستگذاری آموزش عالی سلامت و طراحی مدل بومی طراحی و استقرار الگوی ارزیابی سیاست های تحولی نظام آموزش عالی سلامت مطالعه تطبیقی الگوهای تمركززدایی و طراحی مدل بومی مأموریت گرایی در نظام آموزش عالی سلامت طراحی مدل تقسیم بندی آمایشی آموزش عالی سلامت در كشور مبتنی بر سند آمایش سرزمینی آموزش عالی در كشور شواهد اوریجینال درباب برآورد نیاز به نیروی انسانی در حوزه سلامت در رشته مقاطع مختلف مانند تعداد شاغلین فعال در رشته های گوناگون و برآورد دقیق از نیاز به دانش آموختگان رشته های مختلف مبتنی بر شواهد عینی طراحی الگوی عملیاتی توسعه آموزش (مبتنی بر كاركرد مدیریت و ترجمان دانش) در دانشگاه های علوم پزشكی آینده نگاری نیازهای سلامت دهان و دندان كشور طراحی راهكارهای تخمین نیروهای انسانی در نظام سلامت دهان و دندان كشور بررسی منافع و مضرات روش های مختلف پذیرش دانشجو (با آزمون سراسری و بدون آزمون سراسری) برای پزشكی عمومی در ایران و نمایش مدل ملی تعیین نقش های فرادستی هدف به منظور هدایت استعدادهای درخشان تعیین چارچوب صلاحیت های نقش های فرادستی به منظور توانمند سازی استعدادهای درخشان تدوین برنامه تمایز یافته جهت نیل به صلاحیت های نقش های فرادستی توسعه الگوی برون سپاری خدمات آموزشی به دانشگاه های علوم پزشكی و نهادهای (نیمه) خصوصی توسعه الگوی تخصیص سهمیه جذب به دانشگاه ها در فراخوان هیئت علمی توسعه الگوی مشاركت انجمن های علمی در سیاست گذاری های رشته مرتبط بازاندیشی و بازبینی ساختار سهمیه ها در آزمون های ورودی وزارت بهداشت و درمان (Rational، Value Based Quota Structure) طراحی نظام رشته مقاطع حوزه علوم دارویی و داروسازی جهت پوشش خدمتی بهینه در صنعت و سطوح سه گانه خدمات بهداشتی و درمانی طراحی نظام رشته مقاطع حوزه سلامت دهان و دندان جهت پوشش خدمتی بهینه در نظام سلامت( با تمركز بر-Midlevel Care Provision ) كمیته ارزشیابی: تحلیل جامع داده های سازمان سنجش كشور در ارتباط با وضعیت پذیرش به منظور نمایش راهكارهای مؤثرتر پذیرش در حوزه علوم پزشكی بوسیله كنكور سراسری و نمایش راهكارهای ارتقا آن ارزشیابی و مطالعه تطبیقی برنامه های پزشكی عمومی در كشور تعیین الگوی استاندارد مصاحبه در پذیرش های مختلف طراحی نظام اعتباربخشی جامع مراكز برگزاركننده برنامه های حضوری و غیر حضوری آموزش مداوم طراحی الگوی بهینه ورودی دانشگاه ها در مقاطع تحصیلی پایه طراحی الگوی بهینه ورودی دانشگاه ها در مقاطع تحصیلی تكمیلی طراحی الگوی نمره سازی استاندارد آزمون های پذیرش برای ایجاد امكان استفاده از رتبه یك آزمون پذیرش در یك بازه ۴ ساله كمیته روانشناسی شناختی: بررسی و مقایسه وضعیت آموزشی (۸ نیمسال تحصیلی) دانشجویان سهمیه ای و غیر سهمیه ای در مقطع دكترای حرفه ای وضعیت فارغ التحصیلان دكترای حرفه ای استفاده كننده از سهمیه استعدادهای درخشان در ۱۰ سال قبل كمیته آموزش مجازی: طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزشی پودمانی مجازی ویژه دانشجویان شركت كننده در آزمون های المپیاد علوم پزشكی در حیطه های مختلف طراحی ارتقا سامانه هوشمند جامع آموزش مداوم طرح پایلوت كشوری خدمات تمام الكترونیك آموزش مداوم طراحی سامانه مدیریت برنامه های درسی دكتری عمومی( CurrMit)
منبع: كنكوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب