استقرار ۲۰۰ هنرستان در جوار صنایع و کارخانه ها
به گزارش کنکوری، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: 200 هنرستان در جوار کارخانه ها و صنایع یا وابسته به نهادها استقرار دارد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، مصطفی آذرکیش روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: صیانت از کرامت و منزلت معلمان و دانش آموزان، تقویت و توسعه کارهای فرهنگی پرورشی مبتنی بر تکنولوژی های جدید و هوش مصنوعی، توسعه و تعمیق برنامه های درسی و تضمین کیفیت آموزش در مدارس دولتی همچون برنامه های مورد نظر است.
معاون وزیر آموزش وپرورش با اشاره به ضرورت توزیع متوازن رشته های تحصیلی، اظهار داشت: از میان همه دانش آموزانی که در شاخه نظری مشغول به تحصیل هستند، برمبنای آخرین آماری که مربوط به بهمن ماه امسال است، ۱۸.۴۶ درصد در رشته ریاضی، ۳۶.۵۸ درصد در رشته تجربی، ۴۲.۶ درصد در علوم انسانی و ۰.۷۰ درصد یا هفت دهم درصد هم در رشته های اسلامی مشغول به تحصیل هستند.
آذرکیش اشاره کرد: توسعه عدالت آموزشی اهمیت بسیاری دارد و کوشش برای افزایش دسترسی به آموزش با توسعه مدارس روستا مرکزی و تجهیز لابراتوار ها صورت می گیرد.
اجرای پویش جهاد علمی در مدارس شبانه روزی
وی به ضرورت تقویت بنیه علمی اشاره نمود و اظهار داشت: اجرای پویش جهاد علمی در مدارس شبانه روزی با همکاری نهادهای بیرونی مانند بنیاد مستضعفان و تاکید بر آموزش حضوری و در صورت نیاز استفاده از روش های جایگزین مانند آموزش الکترونیکی در دستورکار است.
معاون وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه اهمیت مشارکت مردم در موفقیت برنامه ها حائز اهمیت می باشد، اضافه کرد: پیش بینی روش های جایگزین برای جبران زمان های از دست رفته آموزشی انجام شده است.
تخصیص ۴۶۰ میلیارد تومان برای ایاب وذهاب دانش آموزان در مناطق محروم
آذرکیش با اعلان اینکه بودجه های پرسنلی وزارت آموزش وپرورش بصورت مستمر پرداخت می شود، اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرانه فضایی دانش آموزان و ۴۶۰ میلیارد تومان برای ایاب وذهاب دانش آموزان در مناطق محروم اختصاص یافته است.
معاون وزیر آموزش وپرورش درباره ی راهبردهای اصلی وزارت آموزش وپرورش توضیح داد: «توسعه عدالت آموزشی»، «ارتقای کیفیت آموزشی» و «مهارت آموزی» برای دانش آموزان مورد توجه است.
آموزش مهارت های شغلی، هنری و فرهنگی به ۶ میلیون دانش آموز غیرهنرستانی
آذرکیش اشاره کرد: برنامه هفتم پیشرفت شامل آموزش مهارت های شغلی، هنری و فرهنگی به ۶ میلیون دانش آموز غیرهنرستانی است همین طور طرح هایی مانند «ایران دیجیتال» و «پویش خاتم؛ (خانواده، تلویزیون مهارت)» برای پیشرفت مهارت ها اجرا می شود.
وی درباره ی استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان تصریح کرد: استفاده از سامانه شاد و تولید محتواهای آموزشی برای پیشرفت کیفیت آموزشی مورد توجه است.
معاون وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر این که بودجه ۲۹۸ میلیارد تومانی برای هنرستان ها درنظر گرفته شده که قسمتی از آن اختصاص یافته است، اظهار داشت: انتظار می رود بودجه بیشتری برای تجهیزات هنرستان ها اختصاص پیدا کند.
آذرکیش به هماهنگی بین بخشی اصرار کرد و اضافه کرد: تعامل با وزارت کشور برای پیگیری تقاضای مهارتی استانها بوسیله اطلس تقاضای مهارتی صورت می گیرد.
وی، عدالت و نصیب برابر آموزشی برای دانش آموزان را جز ماموریت هایی اصلی این وزارتخانه دانست و اظهار داشت: رییس جمهور فرمان داده که عدالت آموزشی از ۲ محور رفع محرومیت از فضاهای آموزشی و پیشرفت کیفیت آموزشی با رویکرد توانمندسازی معلمان و تحول در پروسه آموزش و یادگیری پیگیری شود.
معاون وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: در همین جهت، جلسات مختلفی برگزار شده که بالاتر از ۲۰ جلسه با حضور شخص رییس جمهور بوده و در این جلسات، همزمان با ساخت فضای آموزشی جدید، تحول در پروسه یاددهی-یادگیری نیز پیگیری می شود.
اجرای طرح «مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»
آذر کیش با اعلان اینکه برنامه هایی برای مواجهه با موضوع تحول در سراسر کشور تنظیم شده است، اشاره کرد: یکی از برنامه های ویژه امسال الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است. این الگو برای ۱۰ درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی درحال اجراست.
وی افزود: الگوی مدرسه تراز، نقشه اجرائی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش شمرده می شود. یادگیری تیمی بین معلمان جریان دارد و مدرسه به مثابه یک سازمان دهنده عمل می کند. تصمیمات مهم مدرسه برمبنای تفکر پژوهشی اتخاذ می شود.
وی اضافه کرد: مدرسه برمبنای برنامه راهبردی اداره می شود و جو حاکم بر آن الهام بخش طراحی شده است و در این طرح علاوه بر توجه به فرآیندها، پیامدها نیز مورد توجه قرار گرفته اند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: معلمان با خلق فرصت های مناسب زمینه کسب شایستگی را فراهم می کنند تا تربیت تمام ساعتی محقق شود و امسال مرحله اول اجرای الگوی مدرسه تراز شروع شده است.
آذرکیش اشاره کرد: شیوه نامه اجرائی الگوی مدرسه تراز نیز در ششم آبان ماه ۱۴۰۳ به سراسر کشور ارسال شد. طرح آزمایشی شهر قدس تمامی مدارس این شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد و برای امسال، ۱۰ درصد مدارس دولتی کشور نیز تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.
منبع: konkoorist.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کنکوری در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کنکوری
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲