مدیركل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش وپرورش:
فعالیت مدارس شاهد، زاییده مفاهیم ارزشی انقلاب است
كنكوری: مدیركل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: مدارس شاهد زاییده مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی است و بر همین مبنا باید به آن بعنوان یك جریان نگریسته شود و پایداری و پویایی این جریان قوام آنرا تضمین می نماید.
به گزارش كنكوری به نقل از ایرنا محمدرضا رزاقی كه سه شنبه 13 آذر در آیین افتتاحیه كارگروه كیفیت بخشی فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد دوره ابتدایی در استان های بوشهر، هرمزگان و فارس به شیراز آمده بود، اعلام نمود: بر طبق آخرین اساسنامه مدارس شاهد در سال 96 یكی از وظایف اداره كل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، استانداردسازی این مدارس است.
وی اضافه كرد: هدف از استانداردسازی احداث سبك و الگویی اختصاصی در این مدارس بعنوان ثمره مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی است تا به واسطه نگاه ارزشی و انقلابی به مثابه الگوی سایر مدارس معرفی شوند.
رزاقی با اشاره به الگوبرداری خیلی از مدارس بنام از فرایند آموزشی در مدراس شاهد، بیان كرد: در تلاشیم با عینیت بخشی به متن سند تحول بنیادین در قالب برگزاری كارگاه های كیفیت بخشی برای مدیران، تعلیم و تربیت در مدارس شاهد را بعنوان یك الگوی موفق معرفی نماییم.
وی محوریت این كارگاه ها را احداث تعامل بین مدیران مدارس شاهد عنوان نمود و اظهار داشت: در این فرایند چارچوب فعالیت مدارس شاهد صورتی واحدی می یابد و محتوای آن، با در نظر گرفتن شرایط بومی، فرهنگی و اجتماعی متفاوت تعریف میگردد.
مدیركل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: تعلیم و تربیت در مدراس شاهد با محوریت شوق انگیزی جریان می یابد چونكه اگر مدرسه شوق انگیز نشود نمی توان انتظار موفقیت داشت.
** فعالیت های غیر لازم در مدارس شاهد
همچنین معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بیان داشت: نگرانی های والدین در مورد آینده تحصیلی فرزندانشان به دوره ابتدایی منتقل شده و این امر سبب گسترش فعالیت های جنبی غیرضروری همچون كلاس های مختلف تست شده است.
علی عسكر جمشیدی اظهار داشت: رسالت مدیران در دوره ابتدایی حذف اینگونه فعالیت های غیرضرور و افزایش شادی در میان دانش آموزان است و نباید عنصر شادی را از مدارس شاهد حذف نمود، چونكه شادی برای دانش آموز ابتدایی یك لزوم و اصل مهم به حساب می آید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به ضرورت اولویت بندی فعالیت ها در مدارس، گفت: این مهم منجر به افزایش كیفیت فعالیت ها خواهد شد.
وی آموزش را احداث احساس نیاز در مخاطب دانست و بیان داشت: هر معلمی كه بتواند احساس نیاز را در دانش آموزان احداث كند، موفق خواهد بود و كسالت آورترین صحنه آموزش این است كه دانش آموزان هدف از انجام فعالیت های مدرسه را ندانند.
** مدارس شاهد صدقه جاری رهبر انقلاب است
مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس باز در این مراسم اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با راه اندازی مدارس شاهد برای بازماندگان جنگ تحمیلی، در حوزه تعلیم و تربیت كار شایسته ای انجام داده است.
رجبعلی راهی مدارس شاهد را صدقه جاری رهبر انقلاب در سال 1365 دانست و با اشاره به اقدامات مختلف دولت ها در سراسر دنیا برای بازماندگان جنگ، اظهار داشت: مدارس شاهد همچون مدارس موفق در امر تعلیم و تربیت هستند و فرزندان شهدا با وجود مشكلات بسیاری كه با آن مواجه اند، در مجموع، موفق هستند.
وی با اشاره به اینكه تعلیم و تربیت كار انبیاست، اضافه كرد: كار برای فرزندان شهدا و جانبازان در حوزه تعلیم و تربیت اجر بسیار دارد و الان بهترین معلمان ما در مدارس شاهد مشغول به فعالیت هستند.
شمار كل مدارس شاهد دخترانه و پسرانه در استان فارس 37 باب است.
7375 /1876
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب