دستیابی به دانش بومی سازی کشت بافت گیاهان زینتی توسط یک شرکت دانش بنیان

دستیابی به دانش بومی سازی کشت بافت گیاهان زینتی توسط یک شرکت دانش بنیان به گزارش کنکوری، متخصصان یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی تکنیک کشت بافت برای گیاهان زینتی، گامی مهم در جهت افزایش بهره وری گلخانه ها برداشتند.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا، ابراهیم بیرامی زاده، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در مورد محصولات و حوزه فعالیت این شرکت اظهار داشت: ما در این مجموعه دانش بنیان سه نوع محصول داریم؛ یک نشاء انواع گل و گیاه زینتی مانند فیلودندرون ها، برگ انجیری و... که به گلخانه های کوچک می دهیم و سبب ایجاد بازار محلی می شویم. دومین محصول، نشاء آناناس است که با پرورش آن میتوان هم خود گیاه و هم میوه آنرا فروخت. سومین محصول، کاکتوس اپونتیا یا کاکتوس گلابی است که گیاهی مقاوم به خشکی است و میوه آن برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد.
وی افزود: ما با در اختیار قراردادن نهال کاکتوس اپونتیا و آموزش بهره برداری آن به گلخانه داران و کشاورزان سبب افزایش درآمد آنها می شویم.
به نقل از ایشان، قیمت پایین و کیفیت بالا محصولات و همینطور آموزشی که در زمینه نگهداری، پرورش و بازاریابی در اختیار کشاورزان و گلخانه داران قرار می دهیم ما را از مجموعه های مشابه متمایز می کند.
بیرامی زاده در مورد رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بوجود آمده توسط این مجموعه اظهار داشت: در مجموعه ما به شکل مستقیم ۱۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم هم حداقل ۱۰۰ نفر با ما همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان، جزو نخستین مجموعه هایی است که کشت بافت را در گیاهان زینتی بومی کرده است، خاطرنشان کرد: ما توانسته ایم تکنیک کشت بافت را برای گیاهان زینتی حتی برای پایه درختان مثمر و ریشه گیاه ژربرا که زمانی وارداتی بود بومی سازی نماییم و سبب پیشگیری از خروج ارز و واردات این محصولات به کشور شویم.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در مورد کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار نمود: در سال ۱۴۰۱ نمونه هایی از کاکتوس اپونتیا و آناناس را به منطقه زرآباد سیستان بلوچستان و منطقه ای از استان بوشهر ارسال کرده ایم.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیرامی زاده در انتها در مورد نیازمندی های مجموعه اضافه کرد: برای توسعه مجموعه احتیاج به وام های مناسب، معرفی محصولات و ارتباط با سازمان های بزرگ داریم.



منبع:

1403/07/22
08:59:06
5.0 / 5
60
تگهای خبر: آموزش , اشتغال , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور