حادثه بالگرد رئیس جمهور، رکورد شبکه های اجتماعی را شکست
کنکوری: به گزارش کنکوری، اخبار سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراهش، پرمخاطب ترین اتفاق ایران در ماه های اخیر است. رکوردشکنی آمار خبرگزاری های داخلی و آمار و ارقامی که از شبکه های اجتماعی استخراج شده، گواهی بر این مورد است.
به گزارش کنکوری و به نقل از کانال تحلیل شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی تحلیلی آمار فعالیتهای کاربران در شبکه های اجتماعی مانند توییتر فارسی، اینستاگرام و تلگرام طی بازه زمانی بعدازظهر یک شنبه ۳۰ اردیبهشت تا بامداد سه شنبه ۱ خرداد از شکستن رکوردهای تاریخ شبکه های اجتماعی حکایت دارد.
توئیتر فارسی
تا ساعت ۱۰ بامداد سه شنبه ۱ خرداد و طی زمانی کمتر از ۴۸ ساعت (بین انتشار نخستین شایعات تا اعلام جزئیات مراسم تشییع) بیشتر از ۳۰۵ هزار توئیت در رابطه با سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و سرنوشت سرنشینان آن انتشار یافته است. این توئیت ها به شکل خیره کننده ای لایک شده اند و درمجموع بیشتر از ۹ میلیون بار لایک و حدود یک میلیون بار بازنشر شده اند. این اعداد بیشتر از تعداد توئیت و ریتوئیت منتشرشده در اولین روزهای بعد از درگذشت «مهسا امینی» در شهریور ۱۴۰۱ است که طی مقطعی سه روزه، انتشار ۱۹۰ هزار توئیت و ۸۳۰ هزار ریتوئیت را به همراه داشت.
مجموع توئیت های منتشرشده در این بازه زمانی حدود ۱۵۰ میلیون بار در فضای توئیتر خوانده شده است. روند انتشار توئیت ها و ریتوئیت ها که در نمودار به نمایش درآمده، اوج انتشار توئیت ها را ساعت ۹: ۳۰ بامداد روز ۳۱ اردیبهشت ماه نشان داده است که عمده آنها به پیام های تسلیت اختصاص دارد و این در شرایطی است که اوج انتشار ریتوئیت ها، به ساعت ۲۲: ۳۰ دوشنبه شب (۳۱ اردیبهشت) بازمی گردد. حجم ریتوئیت های منتشرشده در شامگاه دوشنبه آن هم در حالی که توئیت های زیادی منتشر نشده بود، قابل توجه و تا حدی غیرطبیعی است.
تلگرام
تلگرام هم در عرض کمتر از ۴۸ ساعت شاهد آمار خیره کننده ۴۶۷ هزار پست تلگرامی با حدود ۲ میلیارد (!) بازدید در مورد سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و سرنوشت سرنشینان بود. بیشتر از ۵۲ هزار کانال تلگرامی مطالبی با این مورد منتشر نموده اند.
گوگل
در آمار جست وجوی گوگل هم مبحث «رئیس جمهور ایران» برای مقطعی ۱۰ ساعته، ترند اول جست وجوی جهانی بود. کمتر پیش می آید که در گوگل، صدر لیست جست وجو راجع به موضوعی غیر از فیلم و سریال و آهنگ باشد؛ اما داده ها از آن حکایت می کند که طی اولین ساعتهای انتشار خبر رسمی شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش، این مورد بالاترین سهم جست وجو را در گوگل به خود مختص کرده است.
اینستاگرام
اینستاگرام هم شاهد واکنش های گسترده و میلیونی مخاطبان به مبحث سانحه بالگرد و سرنوشت رئیس جمهور و همراهانش بود. برآورد می شود مجموع مطالب منتشرشده در اینستاگرام با مبحث سانحه بالگرد رئیس جمهور طی حدود ۴۸ ساعت گذشته، صدها میلیون بار دیده شده باشد.
نتیجه گیری
بر اساس داده های چهارگانه میتوان اظهار داشت که سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش، تلاشهای هلال احمر برای یافتن محل حادثه و درنهایت انتشار خبر رسمی سقوط بالگرد، طی ۴۰ ساعت، یکی از پرواکنش ترین موضوعات شبکه های اجتماعی را در مدت زمانی کوتاه ثبت نمود.
فقط در دوره اعتراضات اواخر شهریور و اوایل مهرماه ۱۴۰۱ است که حجم محتوای منتشرشده در توئیتر فارسی، از این میزان بیشتر بوده و این در شرایطی است که در پلت فرم هایی نظیر تلگرام، آمار حادثه رئیس جمهور، رکوردی جدید به حساب می آید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب