ارائه اینترنت استارلینک برای نخستین بار در پرواز هواپیمایی قطر

ارائه اینترنت استارلینک برای نخستین بار در پرواز هواپیمایی قطر به گزارش کنکوری، اینترنت استارلینک برای نخستین بار در پرواز هواپیمای «بوئینگ ۷۷۷» از هواپیمایی قطر عرضه شد.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا، سرویس اینترنت «استارلینک»(Starlink) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) همچنان در سراسر جهان نفوذ می کند.
به نقل از اسپیس، استارلینک روز ۲۲ اکتبر برای نخستین بار در جریان یک پرواز «شرکت هواپیمایی قطر» یا «قطر ایرویز»(Qatar Airways) از دوحه پایتخت این کشور به لندن، Wi-Fi را در یک هواپیمای «بوئینگ ۷۷۷» عرضه داد.
نمایندگان اسپیس ایکس گفتند: ۷۷۷ بزرگ ترین و دوربردترین هواپیمای مسافربری مجهز به استارلینک تا به امروز است.
هواپیمایی قطر این نقطه عطف را با یک بیانیه مطبوعاتی مشخص کرد که در طول پرواز با استفاده از اینترنت استارلینک به زمین فرستاده شد. برپایه این بیانیه، شرکت هواپیمایی قطر همه ناوگان ۷۷۷ خویش را در سال ۲۰۲۵ به سرویس استارلینک مجهز خواهد نمود که برای مسافران مجانی خواهد بود.
هواپیمایی قطر یک تماس ویدیویی را هم با استفاده از سرویس استارلینک در یوتیوب منتشر نمود که طی آن، «بدر محمد المیر»(Badr Mohammed Al Meer) مدیرعامل این شرکت با «ایلان ماسک»(Elon Musk) بنیان گذار و مدیرعامل اسپیس ایکس به گفتگو پرداخت.
هواپیمایی قطر تنها شرکت هواپیمایی نیست که قرارداد خدمات استارلینک را امضا نموده است. اسپیس ایکس قراردادهایی را هم با شرکتهای «یونایتد ایرلاینز»(United Airlines) و «هاوایین ایرلاینز»(Hawaiian Airlines) متعلق به آمریکا و شرکت «ایربالتیک»(AirBaltic) متعلق به لتونی امضا نموده است.
اسپیس ایکس هم اکنون بیشتر از ۶۴۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار پایین زمین اداره می کند. مطمئنا این عدد قابل توجهی به نظر می آید اما مقرر است به توسعه خود ادامه دهد. این شبکه ماهواره ای مقرر است در نهایت به ۴۰ هزار دستگاه یا بیشتر افزایش یابد.




منبع:

1403/08/02
12:57:49
5.0 / 5
24
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , دستگاه , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور